Kolorowe zabawy na powitanie wiosny.

 Dzisiaj mam dla Was kilka propozycji zabaw na powitanie wiosny.

Na dobry początek zabawy kolorami.


Przyszła pani Wiosna.

Po zimie jest wszystko szarobure.

Chciała więc sprawić, by świat był piękny i kolorowy.

Miała niewiele kolorów przy sobie (żółty, niebieski i czerwony),

postanowiła więc stworzyć nowy kolory

i my w tym jej pomożemy.

Jak myślicie, jakie kolory może zmieszać, 

by powstał nowy kolor?

Dzieci wybierają kolory, które chcą zmieszać

i paski bibuły w tych kolorach wkładają do butelki z wodą

(my użyliśmy wody lekko gazowanej).


Mieszaliśmy kolory:
żółty z czerwonym
żółty z niebieskim
niebieski z czerwonym



Kolejne zadanie to woreczek sensoryczny z żabką.

Teraz, gdy już wiecie jakie kolory połączyć,
by powstał zielony, pomalujemy żabki.




Poniżej grafika, którą wykorzystałam do przygotowania woreczków.


Skoro już mamy żabki, trzeba je nakarmić,
by nie burczały im brzuszki.








Kolorami wypełniły się też inne przedmioty.




Ten kartonik przygotowałam sama, 
naklejając pociętą rolkę po papierze.
Tekturki wypełnialiśmy ciecierzycą farbowaną farbami plakatowymi.


Na koniec zajęć zorganizowaliśmy zawody w żabich skokach.
Na środku tacy ustawiłam talerz, który wypełniłam namoczonymi ziarenkami chia. 
Do mieszanki dodałam niebieski barwnik.
Konsystencja naszego stawu wzbudzała duże zainteresowanie ;)
Talerz obsypałam ziemią i gotowe.
Czas na żabie zawody!
 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wiosna w przedszkolu.